NASIL KULLANILIR?

LASTİK TAMİR KİTİNİN UYGULANMASI

1 Kit içerisinden çıkan hız limit etiketini şekilde gösterildiği gibi görebileceğiniz bir noktaya yapıştırınız ve sürüşünüz esnasında bu limiti geçmeyiniz.

2 Lastik tamir sıvısının bulunduğu şişeyi çalkalayınız. Şişe üzerindeki kapağı açınız ve üzerindeki sivri bölgeden faydalanarak şişe üzerindeki aluminyum folyoyu deliniz.

3 Kit içerisinden çıkan hortumlu kapağı alınız. Kapağın altındaki yarısaydam hortumu şişe ağzındaki folyoda açtığınız delikten içeri sokunuz ve kapağı sıkıca kapatınız.

4 Kit içerisinden çıkan kompresörün siyah hortumunu şişe üzerindeki kapak ile bağlantı noktasından birleştiriniz ve sıkınız.

5 Lastik üzerindeki subabın plastik kapağını sökünüz. Şişenin kapağından uzanan hortumu subaba takarak sıkınız.

6 Kompresörün elektrik kablosunu aracınız içerisindeki çakmaklığa takınız.

7 Şişeyi dik duracak şekilde konumlandırınız. Kompresörün On (-) düğmesine basarak çalıştırınız. Sistem önce sıvıyı lastik içerisinde aktaracak sonrasında ise hava basarak lastiği şişirmeye başlayacaktır. Sıvı aktarımı sırasında basınç 300 Kpa’a kadar yükselecek, sıvı aktarımı tamamlanıp hava basmaya başladığında ise aniden düşecek, hava doldukça yeniden yavaşça yükselmeye başlayacaktır. Bu sırada lastiğin hasarlı kısmından bir miktar tamir sıvısı çıkışı gözlenebilir, normaldir.

8 Lastik basıncı 180Kpa olduğunda kompresörü durdurunuz. Eğer gerekli basınca ulaşılamıyorsa, lastik çok fazla hasar görmüştür ve lastik tamir kiti ile tamir edilemez. Bu durumda yetkili servisi arayarak yardım isteyiniz.

9 Şişirme işlemi tamamlandığında kompresörü subaptan hızlı bir biçimde sökünüz.

10 Vakit kaybetmeden sürüşe başlayınız. Yaklaşık 10 dk ya da 5 km sürüş yaptıktan sonra aracı durdurunuz ve lastik basıncını kontrol ediniz. Basınç kontrolü yapmak için kompresör hortumunu doğrudan lastik üzerindeki subaba bağlayınız. Elektrik kablosunu çakmaklığa takarak kompresörü birkaç saniye çalıştırınız ve kapatınız. Lastik basıncı 130 Kpa ve üzerinde ise, lastiği plakard basıncına kadar şişiriniz. Basınç 130 Kpa altında ise lastikteki hasar büyük olduğundan dolayı kit lastiği tamir edememektedir. Bu durumda yetkili servisi arayarak yardım isteyiniz. Aracınızın basıncını yeniledikten sonra en yakın tamir merkezine 80 Km/S hızın altında sürüş yaparak ulaşınız ve lastiğinizin kalıcı tamirini yaptırınız.